Custom Search

Ahad, 9 Ogos 2009

CITA-CITA SEORANG ANAK MUDA


SALAM SUME,
Ni aku nk story sk8 pasal perjuangan aku yg xkesampaian lagi.Kekadang aku terpikir kenapa apa yg aku nk rancang xmenjadi,apa silapnya aku ni.skg ni rasa mcm dh putus asa gila2 pon ada and xmau dh nak rancangn papa lagi,tapi atas dorongan mak bapak aku n family aku n kengkawan sume aku trus kan juga.xtau nk ckp ler mcm mane pahit getir skg ni hanya aku je yg tau.skunk ni aku try setup own biz and still cool xde yg hot lagi dan aku mula dh nak putus asa mcm sebelum ni tapi aku kuatkan juga semangat yg ada skit2.bla dh sampai tahap ni aku mula terpikir pasal diri takdir aku ni.Sampai bla aku nk bergntung pada org lain utk idup.Bila lagi aku nk buktikan kejayaan aku pada family aku.Kengkadang aku rasa malu ngn family aku sendri tapi aku percaya pada takdir yg dh tertulis sebelum langit dicipta(Allah telah menyiapkan takdir makluknya 50k tahun awal dari langit diciptakan).Aku ada gak terpikir nape org cine berjaya dalm biz diorg dan idup mewah dgn rumah banglow,syarikat,kereta mewah and melancung sana sini.Kenapa aku xbleh jadi mcm dorg?.Dengan iman yg masih ada dlm diri aku try berfikir secara rasional dan trus berusaha dan usaha lagi.Sampai skg aku try cr ape yg xkena ngn aku ni,ape yg menggagalkan aku and aku tak putus-putus dan trus berdoa kepada ilahi semoga dibukakan pintu rezeki ku dan memberikan kejayaan dlm biz yg aku setup ni.Tension and trus tension memikirkan mcm mana ngn masa depan aku yg xnampak lg ni.Mungkinkah aku akan tewas dlm perjuangan aku ni.Aku try nk ubah tradisi family aku yg sume makan gaji,and aku nk lain dari dorg(nak jadi bizman).Dengan masalah JOB AND FINANCIAL membuat aku terpikir masa lampau aku yg gelap and aku memandang masa depan yg masih kabur.Minta GOV pun xpernah dapat.Skali dapat tebiuw pun xde,ape kes.Aku pon dh malas nak tulis dah ni....esok2 plak lerr...bye...assalamualaikum

Tiada ulasan:

Catat Ulasan